Kā tas kā mēs domājam ietekmē depresiju?

Ir zināmi noteikti domāšanas veidi, ”baro ”depresiju.

  1. Disfunkcionālas automātiskas domas. Šīs ir domas, kuras ienāk prātā spontāni un šķiet ticamas, tomēr tās atspoguļo sagrozītu uztveri un tās ir saistītas ar tādām jūtām kā skumjas, trauksme, dusmas un bezcerības izjūta. Daži piemēri:

Domu lasīšana: “Viņš domā, ka esmu neveiksminiece.”
 Nāktone paredžēsana: “Mani noraidīs.”
Katastrofizēšana: “Tas būs drausmīgi, ja mani noraidīs.” “Es nevaru izturēt nemieru.”
Visu vai neko domāšana  “Man neveicas it visā.”“Man nekas nesniedz prieku.”“Man nekas neizdodas.”
Pozitīvā diskavalificēšana: “Tas jau neskaitās .”
  1. Dezadaptīvi pieņēmumi.Idejas par to, kas  būtu jādara. Tie ir likumi, par kuriem depresija piemeklēti  cilvēki domā, ka viņiem ir jādzīvo saskaņā ar tiem. Šie ir daži piemēri tādiem pieņēmumiem:

“Man ir jākritizē pašam savas kļūdas.”

“Ja kāda problēma man ir bijusi ilgāku laiku, tas nozīmē, ka es nevaru mainīties.”

“Man nevajadzētu justies depresīvi.”

Labā ziņa par mūsu domām – ir tā , ka tās var mainīt :)!

Atbildēt

